sobota, 22 listopada 2014

Szarlotka z delikatnym budyniem śmietankowym

Na moim blogu już przedstawiałam przepis na szarlotkę. Ciasto to chyba nigdy się nie nudzi, jest tak pyszne, że doczekało się wielu wersji. Tym razem zdecydowałam się na jabłkową kostkę lekko podsmażaną oraz dodatek w postaci budyniu.


CIASTO 
1,5 szklanki mąki
0,5 margaryny
4 żółtka
0,25 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Ciasto zagniatamy. Najpierw mąkę z proszkiem i margaryną, następnie dodajemy żółtka i cukier. Wkładamy do zamrażalnika.
JABŁKA
3 sztuki. Kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka. Smażymy aż jabłka zmiękną
BUDYŃ
Ja użyłam śmietankowego. Gotujemy go zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Zmniejszymy tylko ilość mleka o 100 ml.
PRZYGOTOWANIE
Ciasto wyjmujemy z zamrażalnika. Rozwałkowujemy (tym razem użyłam formy do tarty), trochę ciasta zostawiamy. Na ciasto wykładamy jabłka, następnie wylewamy budyń. Na budyń układamy paseczki z ciasta, które zostało, tak by ułożyć piękną kratkę.
Ciasto pieczemy 40 minut w temp. 180 st.

Elekt po upieczeniu...
...a tu po skosztowaniu pierwszego, jeszcze ciepłego kawałka :)
PYSZNOŚCI !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...