sobota, 5 marca 2016

Placuszki z białego sera z masłem orzechowym i figami

Należę do osób, które swój organizm nauczyły pracować w systemie - jem 5 posiłków dziennie. Nie ma więc możliwości, by wyjść do pracy bez śniadania, bądź pominąć którykolwiek element codziennego menu. Drugie śniadanie, to także obowiązkowa pozycja. Gdy mam trochę więcej czasu, a zdarza się to w weekendy, lubię przygotować coś na ciepło, coś na co zwyczajnie nie mam czasu w ciągu tygodnia. Omleciki, placuszki- to jedne z moich ulubionych propozycji. A z dodatkiem owoców i masła orzechowego, które jak już podkreślałam niejednokrotnie na moim blogu, jest swoistym "paliwem dla mózgu" doda energii na cały dzień. 


 Składniki
100 gram białego sera
1 jajko
1,5 łyżki mąki
2 łyżeczki cukru z wanilią 
szczypta proszku do pieczenia

Przygotowanie
Białko ubijamy na sztywną pianę. Ser mieszamy z żółtkiem, cukrem, mąką i proszkiem do pieczenia. Całość łączymy delikatnie z ubitą pianą. Placuszki smażymy na rozgrzanym tłuszczu (masło lub olej) z obu stron na złoty kolor. Podajemy z masłem orzechowym i figami. 
To moja propozycja. Ale równie dobrze będą smakowały z cukrem pudrem czy ulubionym dżemem. 



Jeśli szukasz innych inspiracji, polecam Ci moje:


Pozdrawiam,
Ania


1 komentarz:

  1. Super jest takie połączenie kiedy strzelają między zębami dodatkowo pesteczki fig :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...