środa, 6 kwietnia 2016

Penne z kurczakiem, suszonymi pomidorami i cukinią w kremowym sosie

Pewnego razu, w jednej z warszawskich restauracji na Polach Mokotowskich jadłam przepyszne penne z kurczakiem i suszonymi pomidorami w delikatnym śmietanowym sosie. Długo poszukiwałam podobnego smaku, aż do czasu, kiedy  postanowiłam wykorzystać część przepisu z książki Ani Starmach "Pyszne 25" z prostym sosem śmietanowym.

Ania Starmach w swoim przepisie oprócz kurczaka i suszonych pomidorów dodaje cukinie. Nigdy nie korzystałam z takiego połączenia, ale zainspirowało mnie ono do próby odtworzenia, choćby w części, smaku i aromatu potrawy, która urzekła mnie w wyżej opisanej restauracji.
Podkreślam, że danie jest idealne dla kucharzy leniwych. Składniki wystarczy pokroić i połączyć na patelni, a to nie wymaga przecież żadnych nadzwyczajnych umiejętności.


Czego potrzebujesz?
1 duża pierś z kurczaka
  10 suszonych pomidorów
pół cukinii
makaron kokardki
mała śmietanka 30 % 150 ml
2 ząbki czosnku
1/4 cebuli
sól, pieprz, oregano
pestki dyni

Makaron ugotuj w osolonej wodzie, odcedź i odstaw do czasu przygotowania sosu.

Teraz potrzebujesz wyłącznie 1 patelni.

Zacznij razem ze mną...
Kurczaka pokrój w kostkę, przypraw solą, pieprzem. 
Gdy kurczak będzie podsmażony dodajemy pokrojoną drobno cebulkę. Następnie cukinię.
Gdy cukinia będzie miękka, dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory. Ja spotkałam ostatnio w sklepie pomidory bez zalewy. Sprawdziły się idealnie, a co więcej mają super intensywny smak. 
Całość zalewamy śmietanką, wrzucamy pokrojony drobno czosnek i doprawiamy pieprzem oraz szczyptą oregano. Nie przesadzajmy z solą ponieważ pomidory nadają słoność potrawie. 
Śmietanka jest rzadka, dlatego sos musimy gotować na wolnym ogniu do czasu aż zgęstnieje. 
Do sosu na patelni dodajemy makaron. Całość mieszamy i wykładamy na talerz. 
Posypujemy pestkami dyni, a do smaku możemy udekorować sosem balsamicznym. 



  
Smacznego :)

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...